Dag 24: Las Vegas (Highlights)

Dag 24: Las Vegas (Highlights)Click for Las Vegas, Nevada Forecast

Heerlijk geslapen, vervolgens stappen wij weer in de auto’s en brengen de camper weg. Het is een hele trip, maar we rijden er op ons gemak naartoe. De meiden gaan nog even zwemmen en wachten op ons voor het ontbijt/lunch. Bij Camperworld/Moturis is het nog even spannen hoe het met de schade zal gaan. Dat blijkt vrij eenvoudig. We hadden meer last van een gefrustreerde Duitser die beslist niet tevreden was over zijn camper en wou van onze camper van alles weten en foto’s maken. Je doet je best maar …

De schade bleek niet mee te vallen, maar gelukkig ben ik maximaal verzekerd. Beslist een aanrader voor iedereen die een camper gaat huren, koop ook je eigen risico af, want die $1000 daar zit je in no-time aan. Ook aan ruim vier keer zoveel BTW.

Op de terugweg rijden we eerst via een Mac-store, want ik wou graag een Apple TV kopen. De winkel is snel gevonden in een erg mooi winkelcentrum. We lopen naar binnen en meteen geholpen door iemand die in de winkel rondloopt. Ik zeg dat ik de TV 2.0 wil hebben en hij pakt hem achter zich. “Anything else?”. Ja … uh .. die .. en die .. en … “No, that’s it”. Dan pakt hij zijn iPhone, ik geef mijn creditcard en hij haalt hem door een iPhone add-on op de achterkant. Hij vraagt of ik een geprinte rekening wil of via mail. Ach, doe maar dat laatste, scheelt weer paar gram op de terugweg. Al met al zijn we binnen enkele minuten klaar. Ook dit is een geweldige formule. Dan rijden we door naar Best Buy, want Inge heeft een nieuwe laptop nodig. Die is snel gevonden en ik heb weer een nieuwe vriend voor het leven. Althans, zo gedraagt de verkoper zich naar me met z’n schouderklopjes enzo. Brrrr. Je kunt ook overdrijven.

We pikken de meiden op en beginnen aan een dagje op de Strip. Als we door het MGM lopen liggen de leeuwen nu wel op hun plek. Ze lopen wat heen en weer en het is toch wel bijzonder om twee jongens (verzorgers) met ze te zien stoeien.

Op de Strip is het lekker warm, heet dus, en in de hotels en winkels eigenlijk prima te doen. De lage temperaturen door de airco’s vallen ons erg mee. Het eerste doel is Caesars Palace. Het hotel is van de buiten kant echt een paleis. Prachtig. Binnen is het zo mogelijk nog mooier. Je wandelt door de straten van Rome en het voelt echt alsof je op een lekkere zomeravond buiten wandelt. Je moet je er echt bijna van bewust maken dat dit niet zo is.

We bezoeken voor de laatste keer Abercrombie&Fitch en nemen nog een paar dingen mee. De andere winkels laten we links (en rechts) liggen. Net als de meeste andere toeristen overigens.

Het volgende doel is het Venetian. We gaan op zoek naar Kip, die manager is van één van de restaurants. De naam zijn we echter vergeten dus we vragen het bij de ingang van het Venetian aan een vriendelijke meneer. Die kan ons echter niet helpen, want er zijn 15 restaurants in dit hotel. Ok… Ik loop al verder en hoor hem nog vragen wat voor soort restaurant het is. Inge zegt: “Italian”. Als hij ziet dat ik er om moet lachen, begint hij ook erg hard te lachen. “Italian… OK, that makes sense over here!”

Op de plattegrond vind ik ineens het restaurant waar we naar op zoek zijn. Kip is er zelf niet, maar hij wordt gebeld. En bij toeval blijkt hij net in de buurt te zijn. Het is voor Inge een hartelijk weerzien met deze leuke knul. Niks veranderd sinds de laatste keer, toen hij nog maar 4 jaar oud was :mrgreen: Hij biedt aan met ons mee te gaan en zo hebben we voor de rest van de dag en avond een gids. Is leuk, want zo hoor je nog eens wat. Bijvoorbeeld dat de eigenaar van het Venetian en het daaraan gekoppelde Palazzo het uitermate slecht kan vinden met de eigenaar van de ernaast gelegen hotels Wynn en Encore. Deze hotels liggen op een rijtje (Encore, Wynn, Palazzo, Venetian). Het verhaal gaat dat in de tijd dat het Wynn nog naast het Venetian stond, de eigenaar van Venetian het Convention Centre achter het hotel verkocht heeft (voor een slordige $1.6 miljard) en voor precies dat geld het Palazzo heeft gebouwd. En wel zodanig dat vanaf de Strip het Wynn volledig aan het zicht werd onttrokken. Het zal waarschijnlijk ook om die reden zijn dat Encore weer een stuk dichter op de Strip staat.

We wandelen door het Ventian en vallen van de ene verbazing in de andere. De kanalen met de bootjes, de prachtig zingende gondelier en het St Marco plein spant helemaal de kroon. Onvoorstelbaar dit allemaal. Je moet het zien om het te bevatten. En dan nog.

We eten makkelijk bij Panda (oh oh wat lekker, zelfs de Chinese toeristen gaan massaal hier eten). Naast Panda nog vele andere fastfood restaurants, die niet in de 15 eerder genoemde restaurants zijn meegeteld 😉

Als we een tijd later nog een keer langs de man bij het Venetian lopen, stellen we hem even voor aan Kip. Mocht er weer gevraagd worden naar hem, dan weet hij tenminste wie het is. De man lacht enorm en wil hem graag beter leren kennen, bijvoorbeeld via een aangeboden etentje in zijn restaurant. “Ha ha ha … You can allways try!” Hij krijgt in ieder geval Kip’s kaartje, dus wie weet.

Dan is het tijd voor de shows. We beginnen bij de fonteinen van het Bellagio. Schitterend. Echt kippenvel. Op Singing in the Rain danst het water tot enorme hoogte. Dan naar de zeeslag bij Treasure island, maar onderweg daarheen worden we getrakteerd op een ware vulkaan uitbarsting met heel veel vuur bij het hotel Mirage. Is een gelukje want hij schijnt i.v.m. de warmte een paar weken niet gewerkte te hebben.

De veldslag bij Treasure Island is vooral muziek en wat dans. We vonden het de minste van allemaal. Maar toch wel weer een spektakel, zeker als na enkele explosies één van de twee (echt grote) schepen zinkt. Je wordt zo verwend door alle glitter en glamour en shows dat je al snel nog wat meer verwacht waarschijnlijk. Beetje gênant eigenlijk, want ‘bij ons’ is echt helemaal niets wat hier bij in de buurt komt.

Zo is het inmiddels al 22:00 geworden en zijn onze voeten toe aan vervanging. We nemen afscheid van onze prima gids Kip en hopelijk gaan we hem nog eens terug zien in Vegas (of waar dan ook). We wandelen via het Bellagio weer terug om nog een keer de fonteinen te zien.

Helemaal munt komen we in het hotel aan. Iedereen legt nog snel de eigen spullen bij elkaar, zodat ik in alle rust kan proberen de tassen gevuld te krijgen. Ik moet naar de andere toren voor een fatsoenlijke weegschaal, maar de moeite wordt beloond. Alle tassen zijn onder het max gewicht en alles past er ook nog eens in ook. Zucht. Nu een heerlijk warm bad, tv erbij aan en dan slapen. Voor de laatste keer in de States. Voorlopig dan.

2 responses to “Dag 24: Las Vegas (Highlights)

• MattRob (Robert-Jan)

Blijft geweldig daar, en je beschrijft inderdaad wel de bijzondere hotels met Caesar en Venetian. Palazzo is ook zo super mooi en Wynn/Encore zijn echt wel mijn favoriete hotels, op en top luxe. Maar ook in Palazzo en Venetian al eens geslapen (grote klant van ons, dus veel meetings houden we daar), echt super.

En de show bij Treasure Island vinden wij ook echt een afknapper hoor, dus klopt helemaal. Wynn en Encore wel nog binnen geweest ?

• Joukje

Leuk nu ook weer bekende en herkende zaken te lezen. Alsof ik er gisteren geweest ben…

Reacties worden bijzonder op prijs gesteld :-)